eActros
Charged to change
eActros - w pełni elektryczny, wydajny i gotowy do pracy. Niezależnie od tego, czy chodzi o transport regionalny, czy międzynarodowy transport dalekobieżny, dzięki eActrosowi znajdziesz eTrucka, który pasuje do Twojej działalności. Do wyboru są dwa lub trzy pakiety akumulatorów, które zwiększają ładowność lub zasięg. Ponadto dostępne są dwa warianty kabin kierowcy, które zaspokajają różne potrzeby.
Najważniejsze cechy
eActros. Wiele rozwiązań.
eActros jest zrównoważony i rentowny - zarówno w transporcie regionalnym, jak i międzynarodowym transporcie dalekobieżnym. Dzięki różnorodnym wariantom pojazdu można znaleźć odpowiednie rozwiązanie dla niemal każdego zadania transportowego.
- Warianty
- Indywidualne rozwiązania w zakresie ładowania
- Imponujący zasięg
- Wydajny napęd
Niezależnie od tego, czy chodzi o ciągnik siodłowy, czy skrzynię ładunkową, z różnymi wariantami kabiny i dachu oraz dwoma lub trzema pakietami akumulatorów - eActros oferuje liczne możliwości konfiguracji. Większy zasięg czy większa ładowność? Niższe wejście w sprawdzonej kabinie kierowcy czy maksymalny komfort w kabinie kierowcy ProCabin? Wybór należy do Ciebie.
Rozwiązanie dostosowane do potrzeb Twojej firmy: Dzięki odpowiedniemu rozwiązaniu w zakresie ładowania TruckCharge integruje Twoje eTrucki z Twoimi procesami w najlepszy możliwy sposób i zapewnia niezawodne działanie urządzeń zasilania energią.
Stworzony do Twojej pracy: eActros przekonuje zasięgiem do 500 km bez doładowywania, w zależności od zainstalowanej pojemności akumulatora i kabiny kierowcy.1
Mocny i inteligentny: Innowacyjna oś elektryczna eActrosa o elektrycznej mocy ciągłej 400 kW i mocy szczytowej 600 kW zapewnia niezbędną moc do ciężkiego codziennego transportu. A dzięki Predictive Powertrain Control efektywnie przenosi swoją imponującą moc na drogę.
Przegląd wariantów
Twój samochód ciężarowy. Twój wybór.
Większy zasięg, większa ładowność czy dodatkowy komfort - tutaj znajdziesz odpowiedni wariant modelu do swoich potrzeb. Tutaj uzyskasz szybki przegląd portfolio eActrosa.
Twój samochód ciężarowy. Twój wybór.
Dowiedz się, jakie różnorodne opcje są do Twojej dyspozycji i jak znaleźć eActrosa pasującego do Twojego profilu zastosowania.
eActros 600 z kabiną kierowcy ProCabin
- Zasięg i czas ładowania
- Nadwozie
- Wnętrze
- Przystawki odbioru mocy
Więcej o eActrosie
Fleetboard zapewnia przegląd w czasie rzeczywistym istotnych danych dotyczących Twoich pojazdów i urządzeń zasilania energią. Dzięki Fleetboard Charge Management możesz kontrolować procesy pomiędzy swoim eActrosem a urządzeniami zasilania energią i sterować nimi w inteligentny sposób. Usługa Fleetboard Mapping pozwala śledzić w czasie rzeczywistym, gdzie znajdują się pojazdy, czy są w ruchu, stoją, czy są ładowane – a także uzyskiwać inne ważne dane dotyczące pojazdów.
Mercedes‑Benz Trucks Uptime sprawdza podczas uruchamiania status wielu systemów Twojej ciężarówki. W razie wykrycia krytycznego stanu może wysłać predykcyjne wskazówki dotyczące napraw i serwisowania. Dzięki temu możesz szybciej reagować i w miarę możliwości unikać przewidywalnych awarii. Pozwala to skrócić czasy przestoju. I zmniejszyć związane z tym koszty. Ponadto usługa zapewnia przejrzystość danych, takich jak poziom naładowania i pozostały zasięg Twoich eTrucków – jako wsparcie w czasie rzeczywistym dla dyspozytorów.
Dane techniczne
Odpowiedni eTruck do Twoich zadań: Tutaj znajdziesz zestawienie szczegółów technicznych ciągnika siodłowego i podwozia skrzyniowego.
1 Pojemność znamionowa nowego akumulatora w oparciu o zdefiniowane wewnętrznie warunki ramowe. Może się ona różnić w zależności od zastosowania i warunków otoczenia.
2 Szacowany zasięg jest ustalany na podstawie wyników symulacji wewnętrznych oraz rzeczywistych testów podczas jazdy. Rzeczywisty zasięg może różnić się od szacowanego zasięgu z powodu wielu czynników, takich jak topografia, warunki pogodowe, prędkość, przygotowanie wstępne, odbiorniki dodatkowe, indywidualna konfiguracja pojazdu i styl jazdy.
3 W oparciu o symulacje wewnętrzne, ponieważ aktualnie trwają jeszcze prace nad wiążącym i jednolitym standardem Megawatt Charging System (MCS).
4 Czas ładowania opiera się na warunkach ramowych zdefiniowanych w normie ISO/SAE 12906 dla ciężkich pojazdów użytkowych - z mocą ładowania 400 kW na typowym terminalu szybkiego ładowania DC o natężeniu 500 A.
eActros 600
- Zasięg
- Nadwozie
- Wnętrze
- Przystawki odbioru mocy
Więcej o eActrosie
Fleetboard zapewnia przegląd w czasie rzeczywistym istotnych danych dotyczących Twoich pojazdów i urządzeń zasilania energią. Dzięki Fleetboard Charge Management możesz kontrolować procesy pomiędzy swoim eActrosem a urządzeniami zasilania energią i sterować nimi w inteligentny sposób. Usługa Fleetboard Mapping pozwala śledzić w czasie rzeczywistym, gdzie znajdują się pojazdy, czy są w ruchu, stoją, czy są ładowane – a także uzyskiwać inne ważne dane dotyczące pojazdów.
Mercedes‑Benz Trucks Uptime sprawdza podczas uruchamiania status wielu systemów Twojej ciężarówki. W razie wykrycia krytycznego stanu może wysłać predykcyjne wskazówki dotyczące napraw i serwisowania. Dzięki temu możesz szybciej reagować i w miarę możliwości unikać przewidywalnych awarii. Pozwala to skrócić czasy przestoju. I zmniejszyć związane z tym koszty. Ponadto usługa zapewnia przejrzystość danych, takich jak poziom naładowania i pozostały zasięg Twoich eTrucków – jako wsparcie w czasie rzeczywistym dla dyspozytorów.
Dane techniczne
Odpowiedni eTruck do Twoich zadań: Tutaj znajdziesz przegląd szczegółów technicznych.
1 Pojemność znamionowa nowego akumulatora w oparciu o zdefiniowane wewnętrznie warunki ramowe. Może się ona różnić w zależności od zastosowania i warunków otoczenia.
2 Czas ładowania opiera się na warunkach ramowych zdefiniowanych w normie ISO/SAE 12906 dla ciężkich pojazdów użytkowych - z mocą ładowania 400 kW na typowym terminalu szybkiego ładowania DC o natężeniu 500 A.
eActros 400 z kabiną kierowcy ProCabin
- Zasięg
- Nadwozie
- Wnętrze
- Przystawki odbioru mocy
Więcej o eActrosie
Fleetboard zapewnia przegląd w czasie rzeczywistym istotnych danych dotyczących Twoich pojazdów i urządzeń zasilania energią. Dzięki Fleetboard Charge Management możesz kontrolować procesy pomiędzy swoim eActrosem a urządzeniami zasilania energią i sterować nimi w inteligentny sposób. Usługa Fleetboard Mapping pozwala śledzić w czasie rzeczywistym, gdzie znajdują się pojazdy, czy są w ruchu, stoją, czy są ładowane – a także uzyskiwać inne ważne dane dotyczące pojazdów.
Mercedes‑Benz Trucks Uptime sprawdza podczas uruchamiania status wielu systemów Twojej ciężarówki. W razie wykrycia krytycznego stanu może wysłać predykcyjne wskazówki dotyczące napraw i serwisowania. Dzięki temu możesz szybciej reagować i w miarę możliwości unikać przewidywalnych awarii. Pozwala to skrócić czasy przestoju. I zmniejszyć związane z tym koszty. Ponadto usługa zapewnia przejrzystość danych, takich jak poziom naładowania i pozostały zasięg Twoich eTrucków – jako wsparcie w czasie rzeczywistym dla dyspozytorów.
Dane techniczne
Odpowiedni eTruck do Twoich zadań: Tutaj znajdziesz zestawienie szczegółów technicznych ciągnika siodłowego i podwozia skrzyniowego.
1 Pojemność znamionowa nowego akumulatora w oparciu o zdefiniowane wewnętrznie warunki ramowe. Może się ona różnić w zależności od zastosowania i warunków otoczenia.
2 Czas ładowania opiera się na warunkach ramowych zdefiniowanych w normie ISO/SAE 12906 dla ciężkich pojazdów użytkowych - z mocą ładowania 400 kW na typowym terminalu szybkiego ładowania DC o natężeniu 500 A.
eActros 400
- Zasięg
- Nadwozie
- Wnętrze
- Przystawki odbioru mocy
Więcej o eActrosie
Fleetboard zapewnia przegląd w czasie rzeczywistym istotnych danych dotyczących Twoich pojazdów i urządzeń zasilania energią. Dzięki Fleetboard Charge Management możesz kontrolować procesy pomiędzy swoim eActrosem a urządzeniami zasilania energią i sterować nimi w inteligentny sposób. Usługa Fleetboard Mapping pozwala śledzić w czasie rzeczywistym, gdzie znajdują się pojazdy, czy są w ruchu, stoją, czy są ładowane – a także uzyskiwać inne ważne dane dotyczące pojazdów.
Mercedes‑Benz Trucks Uptime sprawdza podczas uruchamiania status wielu systemów Twojej ciężarówki. W razie wykrycia krytycznego stanu może wysłać predykcyjne wskazówki dotyczące napraw i serwisowania. Dzięki temu możesz szybciej reagować i w miarę możliwości unikać przewidywalnych awarii. Pozwala to skrócić czasy przestoju. I zmniejszyć związane z tym koszty. Ponadto usługa zapewnia przejrzystość danych, takich jak poziom naładowania i pozostały zasięg Twoich eTrucków – jako wsparcie w czasie rzeczywistym dla dyspozytorów.
Dane techniczne
Odpowiedni eTruck do Twoich zadań: Tutaj znajdziesz zestawienie szczegółów technicznych ciągnika siodłowego i podwozia skrzyniowego.
1 Pojemność znamionowa nowego akumulatora w oparciu o zdefiniowane wewnętrznie warunki ramowe. Może się ona różnić w zależności od zastosowania i warunków otoczenia.
2 Czas ładowania opiera się na warunkach ramowych zdefiniowanych w normie ISO/SAE 12906 dla ciężkich pojazdów użytkowych - z mocą ładowania 400 kW na typowym terminalu szybkiego ładowania DC o natężeniu 500 A.
Zasięg
Odpowiedni pakiet (akumulatorów) na Twoje trasy.
Niezależnie od tego, czy jeździsz regionalnie, czy na trasach międzynarodowych - eActros jest dostępny w kilku wariantach, które są dostosowane do różnych wymagań transportowych. Pierwsze pytanie może brzmieć: Czy potrzebuję większego zasięgu czy większej ładowności? Dowiedz się, który model najlepiej pasuje do Twojego profilu zastosowania.
Zelektryfikowana wydajność.
Długie dystanse bez obaw o ładowanie: eActros 600 uzyskuje zasięg 500 km bez doładowywania.10 Przyszłe ładowanie megawatowe umożliwi ładowanie z 20% do 80% w ciągu ok. 30 minut.9 Jego system napędowy zapewnia dodatkową moc. Ponadto akumulatory litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP) nie zawierają niklu ani kobaltu i przynoszą ogromne korzyści w zakresie żywotności i przepływu prądu.
400 vs. 600
eActros 400
Średni zasięg w połączeniu z ładownością.
Wyposażony w dwa pakiety akumulatorów (ok. 414 kWh11), eActros 400 jest idealnym wyborem do krajowego transportu dalekobieżnego. Jest to wydajne rozwiązanie dla firm, które codziennie wracają do bazy lub pokonują krótkie i średnie trasy. Dzięki mniejszej masie do dyspozycji jest ponadto większa ładowność rzędu ok. 25 t.
eActros 600
Długie trasy? Nie ma problemu.
Dzięki standardowi ładowania CCS2, który znajduje się w wyposażeniu standardowym, czas ładowania w trasie można efektywnie zintegrować z harmonogramem jazdy. Trzy pakiety akumulatorów LFP o łącznej pojemności ok. 621 kWh11 są trwałe, nie wymagają konserwacji i nie zawierają niklu i kobaltu.
Dodatkowy komfort na długich trasach zapewnia kabina kierowcy ProCabin - nie tylko poprawia poczucie przestrzeni, ale także zmniejsza zużycie energii dzięki aerodynamicznemu kształtowi.
eActros 600 jest rozwiązaniem do planowanych tras międzynarodowych, ponieważ oferuje zasięg 500 km bez doładowywania1 i dzięki technologii ładowania i komfortowi jazdy pozwala na pokonywanie dłuższych dystansów.
Planowanie tras
Pokonywanie dystansu.
Ruszamy dalej: Przeprowadź symulację swoich tras za pomocą eTruck Ready, uwzględniając ruch drogowy, pogodę i ładunek. Dowiedz się, czy zasięg eActrosa odpowiada Twoim indywidualnym wymaganiom.
Zelektryfikowana wydajność.
Układ napędowy: pełna moc.
Na wzniesieniach lub podczas przyspieszania widać: Wydajna jazda wymaga odpowiedniej mocy napędowej. Specjalnie w tym celu skonstruowana została nowa oś elektryczna. Dzięki ciągłej mocy elektrycznej 400 kW i mocy szczytowej 600 kW eActros porusza się dynamicznie do przodu i pod górę. Dzięki technologii 4‑stopniowej skrzyni biegów i systemowi Predictive Powertrain Control zużycie energii można zmniejszyć nawet o 50% w porównaniu z pojazdami z silnikiem wysokoprężnym.
Akumulator LFP: naładowany do wielkich osiągnięć.
Ekologiczny i oszczędny, cichy i pełen mocy: Dzięki nowo opracowanym akumulatorom litowo-żelazowo-fosforanowym eActros oferuje pełen pakiet przydatnych właściwości:
- Żywotność do 1 200 000 km
- Przyszłe ładowanie megawatowe z 20% do 80% w ok. 30 minut1
- Zrównoważona konstrukcja ogniw akumulatora bez kobaltu i niklu
- Sześć lat gwarancji
1 W oparciu o symulacje wewnętrzne, ponieważ aktualnie trwają jeszcze prace nad wiążącym i jednolitym standardem Megawatt Charging System (MCS).
Warianty kabiny kierowcy
Dwie kabiny, jeden cel: komfort.
eActros jest dostępny ze sprawdzoną konstrukcją kabiny kierowcy w wersjach ClassicSpace i StreamSpace oraz ProCabin (dostępna w wersjach Stream, Big i Giga).
Sprawdzona kabina kierowcy została zaprojektowana z myślą o krótszych trasach lub większej liczbie postojów, natomiast ProCabin zapewnia maksymalną przestrzeń i dodatkowy komfort na dłuższych trasach. Wszystkie warianty są standardowo wyposażone w nowoczesny Multimedia Cockpit Interactive 2.
ProCabin
Dodatkowy komfort na długie dni.
Wsiądź i czuj się dobrze. Dzięki ulepszonemu ogrzewaniu foteli, przyjemnemu oświetleniu ambiente i opcjonalnym akcesoriom, takim jak gniazdo wtykowe 230 V lub druga lodówka, kabina kierowcy ProCabin staje się strefą komfortu - w dzień i w nocy.
Kabina kierowcy ProCabin jest bardzo wydajna: począwszy od aerodynamicznego kształtu dachu z dodatkowym spojlerem przednim, poprzez owiewki narożne w kształcie żagla, aż po system MirrorCam - ulepszona w celu zmniejszenia oporu powietrza i zwiększenia efektywności energetycznej. I: matrycowe diody LED (opcja) zapewniają bardzo dobrą widoczność.
Sprawdzona kabina
Wszystko, czego potrzebujesz. Nic, czego by ci brakowało.
Łatwiejsze wsiadanie: Dzięki wejściu obniżonemu o 170 mm wsiadanie jest znacznie wygodniejsze - idealne rozwiązanie przy częstych postojach.
eActros ze sprawdzoną kabiną kierowcy typu L o szerokości 2,30 m - dostępna jako ClassicSpace i StreamSpace - jest idealny do zastosowań z częstymi postojami i mniejszą liczbą noclegów. Oferuje przemyślany komfort i oczywiście w standardzie na pokładzie: Multimedia Cockpit Interactive 2.
Multimedia Cockpit Interactive 2
Jazda staje się inteligentna.
Bardziej zrelaksowany dojazd do celu: eActros zapewnia kierowcy komfort na nowym poziomie. W wyposażeniu: intuicyjny w obsłudze Multimedia Cockpit Interactive 2 - z obsługą głosową, LiveTraffic i TruckLive do inteligentnej eNawigacji, aktualizacji Over-the-Air i wielu innych inteligentnych funkcji, takich jak Wireless Apple CarPlay i Android Auto. Dzięki aplikacji Remote Truck App 3.0 jesteś dobrze połączony również zdalnie.
Multimedia Cockpit Interactive 2: Jazda staje się inteligentna.
Dzięki obsłudze głosowej Twoje spojrzenie pozostaje na drodze, a ręce na kierownicy. Kokpit jest intuicyjny w obsłudze, można go indywidualnie skonfigurować, a do rejestracji czasu oferuje również praktyczną aplikację tachografu1.
Zintegrowana eNawigacja jest przeznaczona dla pojazdów elektrycznych, uwzględnia czasy ładowania, urządzenia zasilania energią i profil trasy - i dzięki TruckLive i aktualizacjom Over-the-Air jest zawsze aktualna. Ostrzeżenia o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym i LiveTraffic pomagają unikać opóźnień.
Aplikacja Remote Truck App 3.0 zapewnia dodatkową kontrolę na smartfonie - np. poprzez wskaźnik stanu akumulatora, śledzenie pojazdu lub funkcje komfortowe.
1 Dostępność od 02/2026.
Dane techniczne
Który eActros pasuje do Ciebie?
Liczy się to, co jest środku. Ale także to, co jest na zewnątrz. Większy zasięg czy większa ładowność? Porównaj dane techniczne, które mają decydujące znaczenie dla Twojego zastosowania.
Który eActros pasuje do Ciebie?
1 Pojemność znamionowa nowego akumulatora w oparciu o zdefiniowane wewnętrznie warunki ramowe. Może się ona różnić w zależności od zastosowania i warunków otoczenia.
2 Czas ładowania opiera się na warunkach ramowych zdefiniowanych w normie ISO/SAE 12906 dla ciężkich pojazdów użytkowych - z mocą ładowania 400 kW na typowym terminalu szybkiego ładowania DC o natężeniu 500 A.
3 W oparciu o symulacje wewnętrzne, ponieważ aktualnie trwają jeszcze prace nad wiążącym i jednolitym standardem Megawatt Charging System (MCS).
Bezpieczeństwo
Uważni pomocnicy na pokładzie.
Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu – tego możesz oczekiwać od pojazdu z gwiazdą. eActros wyróżnia się nie tylko systemami wspomagania bezpieczeństwa Mercedes‑Benz Trucks, ale także specjalnie zaprojektowanymi dla niego funkcjami. A system MirrorCam zapewnia lepszy widok dookoła ciężarówki.
Systemy wspomagające kierowcę: Twoja aktualizacja bezpieczeństwa.
Bezpieczna jazda – dzięki innowacyjnym systemom wspomagającym kierowcę Mercedes‑BenzbTrucks w eActrosie. Jego całościowa koncepcja bezpieczeństwa nie tylko spełnia wymogi przepisów i norm prawnych, ale dzięki pewnym funkcjom wykracza nawet poza nie.
Plus dla bezpieczeństwa: ulepszona wersja Active Brake Assist może jeszcze lepiej rozpoznawać przeszkody i krytyczne sytuacje – i reaguje wyraźnymi sygnałami ostrzegawczymi aż po automatyczne hamowanie całkowite. Ponadto wyświetla się informacja, jeśli system nie jest jeszcze w pełni aktywny.
Zachowuje kontrolę: Front Guard Assist eActrosa może monitorować obszar przed pojazdem i wspomagać kierowcę sygnałami ostrzegawczymi w przypadku możliwych zagrożeń. Zapewnia bezpieczniejsze ruszanie, manewrowanie i skręcanie.
Większy komfort i bezpieczeństwo w trasie: Active Drive Assist 3 w eActrosie łączy różne funkcje wspomagające kierowcę, które ułatwiają pracę w kokpicie i pomagają w miarę możliwości unikać niebezpiecznych sytuacji.
Zawsze czujny: podczas długich, monotonnych jazd każdy staje się zmęczony – ale nie Attention Assist 2. System może monitorować koncentrację kierowcy i rozpoznać, kiedy stanie się on nieuważny lub zmęczony. Może ostrzegać akustycznie i optycznie.
Środowiskowa ocena cyklu życia
Nawet o 80%* mniejsza emisja CO2eq.
Dzięki eActrosowi 600 z kabiną kierowcy ProCabin zmniejszysz swój ślad węglowy CO2eq. Chociaż ze względu na swoje akumulatory emituje początkowo w produkcji więcej CO2eq niż porównywalna ciężarówka z silnikiem wysokoprężnym, już po nieco ponad 100 000 przejechanych kilometrów osiąga próg „break even”, jeśli eActros 600 jest ładowany wyłącznie energią odnawialną. W ciągu około 10 lat lub 1,2 miliona przejechanych kilometrów w całym okresie eksploatacji, od produkcji do zakończenia eksploatacji, eActros 600 oszczędza do 80 procent emisji CO2eq w zależności od miksu energetycznego. Wynika to z bilansu ekologicznego - analizy bilansu energetycznego i wpływu na środowisko.
Jeśli eActros 600 jest ładowany w pełni energią odnawialną (EU-Green-Grid-Mix**), jego bilans CO2eq w zestawieniu z porównywalnymi ciężarówkami z silnikiem wysokoprężnym jest zrównoważony już po przejechaniu nieco ponad 100 000 kilometrów na drodze – i to przy przewidywanym okresie eksploatacji około 1,2 miliona kilometrów.
Jeśli eActros jest ładowany średnim miksem energetycznym łącznie z kopalnymi źródłami energii (EU-Grid-Mix 2020**), wyprzedza porównywalne ciężarówki z silnikiem wysokoprężnym po przejechaniu ponad 195 000 kilometrów i kompensuje bilans CO2eq od momentu produkcji.
Po 10 latach i przejechaniu 1,2 miliona kilometrów eActros 600 z kabiną kierowcy ProCabin kończy swoją służbę. Uniknął przy tym nie tylko emisji CO2eq, które w tym samym czasie wygenerowałyby porównywalne ciężarówki z silnikiem wysokoprężnym. eActros 600 w całym swoim okresie eksploatacji oszczędza ponadto do 51 procent zanieczyszczeń powietrza i wody. W ten sposób można chronić wody przed nadmiernym wzrostem alg, co jest spowodowane głównie przez składniki odżywcze, takie jak azot i fosfor.
Najwyższe możliwe oszczędności eActros 600 z kabiną kierowcy ProCabin uzyskuje, gdy przez cały swój okres eksploatacji pobiera energię ze źródeł odnawialnych, takich jak biomasa lub energia wiatrowa, słoneczna i wodna. EU-Green-Grid-Mix 2020 odzwierciedla dokładnie to średnie zasilanie energią elektryczną ze 100% energii odnawialnych.
Oczywiście Twoja ciężarówka może również ładować energię elektryczną ze źródeł, które oprócz energii odnawialnych obejmują również paliwa kopalne. Ten miks energetyczny jest odzwierciedlony w EU-Grid-Mix 2020. W porównaniu z pojazdem z silnikiem wysokoprężnym także ten miks energetyczny jest oszczędny.
Podczas gdy całkowity bilans CO2eq eActrosa 600 w zestawieniu z porównywalną ciężarówką z silnikiem wysokoprężnym w EU-Green-Grid-Mix 2020 równoważy się po przejechaniu nieco ponad 100 000 kilometrów, w EU-Grid-Mix 2020 ma to miejsce po przejechaniu około 195 000 kilometrów.
* EU-Green-Grid-Mix 2020 – oparty na środowiskowej ocenie cyklu życia zgodnie z ISO 14040:2006+A1:2020 i ISO 14044:2006+A1:2017+A2:2020 i poddany krytycznej kontroli przez zewnętrzną stronę trzecią, TÜV Rheinland. Dane i założenia leżące u podstaw środowiskowej oceny cyklu życia, w tym specyfikacje zespołów funkcjonalnych i metod, mają istotny wpływ na wyniki. W związku z tym nie zamierza się ani nie zaleca porównywania z innymi modelami samochodów ciężarowych lub pojazdami.
** Źródło danych dla miksów energetycznych, udostępnione przez sphera.com.
*** Symulacja za pomocą Vehicle Energy Consumption Calculation Tool (VECTO 3.3.15, 3102).
Doradztwo i usługi
Serwis w pakiecie.
Dzięki temu Twoja ciężarówka pozostanie dłużej tam, gdzie zarabia pieniądze: na drodze. Indywidualne umowy serwisowe, gęsta sieć warsztatów i dostępny przez całą dobę serwis Mercedes‑Benz Trucks Service24h pozwalają maksymalnie skrócić czasy przestojów. Podczas serwisowania – a nawet w rzadkich przypadkach awarii.
TruckCharge
Rozwiązania w zakresie ładowania dla Twojej firmy.
Odkryj dzięki TruckCharge kompleksowe połączenie doradztwa, urządzeń zasilania energią i eksploatacji eTrucków. Od analizy warunków eksploatacji po udostępnianie i obsługę najnowocześniejszych stacji ładowania – TruckCharge zapewnia bezproblemową integrację i niezawodną eksploatację.
Usługi cyfrowe.
Pozwól sobie na odrobinę cyfrowej pomocy w zarządzaniu pojazdami, aby zwiększyć dochodowość procesów związanych z Twoimi samochodami ciężarowymi: dzięki inteligentnym usługom, takim jak Mercedes‑Benz Trucks Uptime, Fleetboard, TruckLive oraz portalowi dla klientów My TruckPoint for Mercedes‑Benz Trucks. Korzystaj z lepszego planowania przeglądów, krótszych wizyt w warsztacie, większej przejrzystości w trasie – lub dynamicznego planowania trasy na podstawie danych o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym. Nawiasem mówiąc: nasz serwis Mercedes‑Benz Trucks Service24h zapewnia jeszcze szybszą pomoc w razie awarii, jeśli ma dostęp do cyfrowych danych eActrosa.
Usługi cyfrowe.
Fleetboard
Fleetboard zapewnia przegląd w czasie rzeczywistym istotnych danych dotyczących Twoich pojazdów i urządzeń zasilania energią.
- Dzięki Fleetboard Charge Management możesz kontrolować procesy pomiędzy swoim eActrosem a urządzeniami zasilania energią i sterować nimi w inteligentny sposób.
- Usługa Fleetboard Mapping pozwala śledzić w czasie rzeczywistym, gdzie znajdują się pojazdy, czy są w ruchu, stoją, czy są ładowane – a także uzyskiwać inne ważne dane dotyczące pojazdów.
- Zachowaj pełną historię tras swojego pojazdu dzięki Fleetboard Logbook – cyfrowej ewidencji przebiegu pojazdu. Przegląd poszczególnych przejazdów pozwoli Ci łatwo zidentyfikować niewykorzystany potencjał swojego eActrosa.
Mercedes‑Benz Trucks Uptime
Mercedes‑Benz Trucks Uptime sprawdza podczas uruchamiania status wielu systemów Twojej ciężarówki. W razie wykrycia krytycznego stanu może wysłać predykcyjne wskazówki dotyczące napraw i serwisowania. Dzięki temu możesz szybciej reagować i w miarę możliwości unikać przewidywalnych awarii. Pozwala to skrócić czasy przestoju. I zmniejszyć związane z tym koszty. Ponadto usługa zapewnia przejrzystość danych, takich jak poziom naładowania i pozostały zasięg Twoich eTrucków – jako wsparcie w czasie rzeczywistym dla dyspozytorów.
My TruckPoint for Mercedes‑Benz Trucks i TruckLive
Zarządzaj swoimi pojazdami oraz powiązanymi umowami i informacjami: Zrobisz to w prosty sposób za pomocą My TruckPoint for Mercedes‑Benz Trucks, cyfrowego portalu dla klientów. Możesz tutaj również zarejestrować swojego eActrosa i otrzymać trzy lata bezpłatnego dostępu do TruckLive. Po upływie bezpłatnego 36‑miesięcznego okresu możesz wykupić TruckLive jako płatną usługę. Dopóki jesteś klientem płatnych usług Fleetboard lub umów serwisowych Mercedes‑Benz Trucks, usługa TruckLive pozostaje bezpłatna również po okresie 36 miesięcy.
Usługa TruckLive to Twój wstęp do naszego świata usług cyfrowych. Umożliwia ona dynamiczne prowadzenie do celu. Dodatkowo oferuje przydatne funkcje, takie jak efektywne zarządzanie przeglądami oraz wiele innych, specyficznych usług, które są dostępne od razu.
- Ulepszone zarządzanie przeglądami dzięki aktualnym prognozom okresów międzyprzeglądowych
- Komunikaty o zdarzeniach dotyczące koniecznych działań naprawczych
- Przejrzystość stanu pojazdu, od zużycia okładzin hamulcowych po ciśnienie w oponach
- Krótszy czas jazdy i lepsze możliwości planowania dzięki danym o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym w nawigacji pojazdu
- Cyfrowo i bezpłatnie: Umowy dotyczące My TruckPoint for Mercedes‑Benz Trucks i aktywacja TruckLive1 dla Twoich pojazdów
1 O ile Twoje pojazdy spełniają wymagania techniczne TruckLive.
Usługi finansowania
Idealnie dopasowane rozwiązania.
Jak najłatwiejsze przejście na eMobility: dzięki indywidualnie dopasowanym usługom finansowania Daimler Truck Financial Services. Daimler Truck Financial Services oferują indywidualne rozwiązania dostosowane do Twojej ciężarówki i firmy – niezależnie od tego, czy chcesz tylko korzystać z pojazdu, czy nabyć go na własność.10
Rękojmia
Rękojmia obejmująca wiele przypadków.
Kompleksowa rękojmia Mercedes‑Benz Trucks obowiązująca od momentu opuszczenia fabryki obejmuje cały pojazd (maks. 12 miesięcy z nieograniczonym przebiegiem), układ napędowy ePowertrain (maks. 36 miesięcy lub 360 000 km) oraz akumulatory wysokiego napięcia (maks. 72 miesiące lub 720 000 km lub 1 800 cykli ładowania).9
Odkryj więcej modeli.
Nowa forma wydajności
Na czele nowej ery
Wszystkie typoszeregi
To również może Cię zainteresować:
Więcej niż ciężarówka
Gotowy na jutro już dziś
Twoja indywidualna ciężarówka
Ilustracje i teksty mogą zawierać wyposażenie dodatkowe oraz akcesoria nienależące do standardowego zakresu dostawy. Prezentowane ilustracje są jedynie przykładowe i nie muszą odzwierciedlać rzeczywistego stanu oryginalnych pojazdów. Wygląd oryginalnych pojazdów może różnić się od przedstawionego na tych ilustracjach. Prawo do zmian zastrzeżone. Ilustracje i teksty mogą również zawierać typy, usługi wsparcia, usługi i produkty niedostępne w ofercie w niektórych krajach.
Jako przedsiębiorstwo działające na arenie międzynarodowej, do podstawowych wartości Daimler Truck AG należą równość szans, różnorodność, otwartość i szacunek. Pokazujemy to poprzez sposób, w jaki myślimy, działamy i komunikujemy się. Zasadniczo wszystkie wybrane pojęcia obejmują oczywiście wszystkie płci i tożsamości.
1 Zasięg został określony wewnętrznie w specyficznych warunkach testowych, po wstępnym przygotowaniu przy użyciu ciągnika siodłowego 4x2 o całkowitej masie zespołu pojazdów 40 t przy temperaturze zewnętrznej 20°C w transporcie dalekobieżnym i może różnić się od wartości ustalonych zgodnie z rozporządzeniem (UE) 2017/2400.
2 Systemy wspomagające kierowcę mogą jedynie wspomagać kierowcę. Odpowiedzialność za bezpieczne prowadzenie pojazdu zawsze w pełnym zakresie spoczywa na kierowcy.
3 Wyposażenie standardowe w UE.
4 Wyposażenie dodatkowe S2J umożliwia systemowe wyłączenie opcji dezaktywacji systemów hamowania awaryjnego Active Brake Assist 6 Plus.
5 Wyposażenie dodatkowe, tylko dla określonych konfiguracji pojazdu.
6 Wyposażenie dodatkowe, tylko w połączeniu z układem kierowniczym Servotwin, asystentem utrzymywania odległości, Active Brake Assist 6 Plus, systemem stabilizującym jazdę oraz Multimedia Cockpit, interactive.
7 Od 02/26 Active Brake Assist 6 zostanie zastąpiony przez Active Brake Assist 6 Plus.
8 Dostępność od 02/2026.
9 W przypadku układu napędowego ePowertrain i akumulatorów wysokiego napięcia: w zależności od tego, co nastąpi pierwsze. Roszczenia z tytułu rękojmi dotyczące akumulatorów wysokiego napięcia są uzasadnione, gdy w podanych warunkach wskaźnik SoH dla akumulatorów spadnie poniżej 80%.
10 Produkty Daimler Truck Financial Services nie są dostępne we wszystkich krajach. Dostępność na danym rynku można sprawdzić u dealera.
11 Pojemność znamionowa nowego akumulatora w oparciu o zdefiniowane wewnętrznie warunki ramowe. Może się ona różnić w zależności od zastosowania i warunków otoczenia.
Czas ładowania opiera się na warunkach ramowych zdefiniowanych w normie ISO/SAE 12906 dla ciężkich pojazdów użytkowych - z mocą ładowania 400 kW na typowym terminalu szybkiego ładowania DC o natężeniu 500 A.